25.7.2017

Tallinnassa

Moikka! Näin ensiksi haluan sanoa, että olen todella iloinen siitä, kun olen pystynyt tällä vinkkipostauksella auttamaan monia bloggaajia ratsastustunti postausten kirjoittamisessa. Vielä sanon sen, että vinkit sopii kaikille, vaikka ei kirjoittaisi tuntipostauksia, jos jollekin oli jäänyt se epäselväksi.

Toiseksi, haluan toivottaa kaikki uudet lukijat tervetulleiksi blogiini. Yllätyin, kuin yhden viikon aikana oli tullut kuusi uutta lukijaa, tervetuloa kaikki! Toivottavasti viihdytte blogissani. Täältä löydät tietoa minusta, blogin kirjoittajasta ja täältä blogissa esiintyvistä hevosista. Kannattaa myös kurkata tietoa pupuistamme. Kaikki tiedot löytyvät myös yllä olevista sivuista.

Mutta jos nyt mentäisiin itse postauksen aiheeseen, eli minun ja Veeran Tallinnanreissuun.

Lähdin sunnuntai-iltana Veeralle, isäni kyydillä, joka lähti Lappiin/Ruotsiin kalaan. Minulla ja Veeralle oli maanantaina lähtö Tallinnaan. Käytiin sunnuntaina nostamassa rahaa ja itse ostin ripsarin. Aamula herättiin vähän jälkeen viisi ja valmistauduttiin bussimatkaan. Bussi lähti Lahesta Helsinkiin kaksikymmentä yli seitsemän aamulla. Bussissa syötiin aamupalaa. Minulla oli eväinä leipää, proteiinijuomaa ja vettä. Juuri ennen bussin lähtöä liikkeelle kuski varoitti, että ennen laivaan nousua olisi isot turvatarkastukset ja, että kaikilla pitää olla passit mukana, mutta kuitenkaan siellä ei ollut mitään tullitarkastusta.
Mega Starin laiva lähti Helsingistä Tallinnaan puoli yhdeltätoista. Tai itse asiassa laiva lähti 10 minuuttia etuajassa, mutta olimme Tallinnassa perillä oikeaan aikaan, eli puoli yksi. Laivasta poistuminen oli ahdistavin hetki kun ihmiset rynnivät meidän takaa hirveällä kiireellä laivasta pois.

Tallinnassa vietimme ajan shoppailemalla. Kävimme ensin nopeasti pyörähtämässä kauppakeskus Virussa/Viru keskuksessa ja sen jälkeen menimme vieressä olevaan kauppakeskukseen, mutta en muista sen kauppakeskuksen nimeä. Tältä matkalta tarttuu mukaan apina emoji t-paita ja kaaprit, New yorkerista. Olen luullut, että apina emoji paita pitää tilata ja ostin paidan vain sen takia, kun ei tarvinnutkaan tilata. Jouduin myös ostamaan paidan kokoani yhden numeron suurempana, kun omaa kokoani ei ollut. Mutta tämä paita onneksi sopii, eikä näytä liian isolta. Kaaprit ostin oikeassa koossa. Sekä pikkusiskoille ja siskontyttärelle tuliaisina karkkipussit, eli Viron namit. Itselleni ostin laivasta ison turkinpippuri pussin ja yhteisesti syötävän mustikan maulla maustetun valkosuklaalevyn.

Kun lähdimme takaisin satamaan, menimme eri reittiä, mitä kesustaan mennessä, jonka takia meinasimme "eksyä" kun emme heti hahmottaneet, että olimme vain sataman toisella puolella, pienen haeskelun jälkeen löysimme onneksi oikealle puolelle terminaaliin. Kun olimme oikean puolen löytäneet, niin emme enää viitsineet lähteä minnekään kauas vaan menimme terminaaliin, sillä aikaa oli sen verran vähän jäljellä, että emme olisi enää kerinneet minnekkään.
Terminaalin marketista kävin ostamassa juotavan, niin luulin antavani kaksi viisisenttistä, kolikoiden saman värin takia. Enkä heti ymmärtänyt mitä myyjä tarkoitti, mutta olinkin antanut kaksisenttisen kolikon viisisenttistä tilalle, siinä sitten, kun asian ymmärsin niin vaihdoin oikeaan kolikkoon ja sain limpparini maksettua. Kun menimme Tallinnan puolella laivaan, niin silloin vasta kysyttiin matkalippuja. Kotiin palasimme Star-laivalla, joka tuntui hieman sokkeloisemmalta, mitä Megastar oli. Kotiinpaluu laivamatkalla käytiin vielä Purger Gingissä syömässä ranskalaiset ja ostamassa turkinpippuripussita sekä juotavaa.

Kaikin puolin mukava ja opettavainen reissu on takana. Näin alkuun kolme tuntia oli riittävä maissa oloaika. Sääkin oli oikein suotuisa meille. Lahessa aamulla satoi, kun lähdimme, mutta Tallinnassa oli lämmin ja aurinko paistoi melkeinpä koko ajan. Ehdottomasti tämä reissu kasvatti meidän molempien rohkeutta lähteä ketään ilman vanhempaa reissuun. Alkuun meillä oli tarkoitus, että Veeran täti lähtisi näyttämään meille Tallinnan paikkoja ja keskustaa, mutta suunnitelmat eli paljon, koko kesän aikana ja loppujen lopuksi päädyimme lähtemään kahdestaan. Mikä kyllä kannatti!

1. Hyvä että teillä.oli kivaa ja matkat opettaa oikeesti paljon siksi kannattaa lähteä jos on vaan tilaisuus lähteä matokalle hyvä että viihdyitte veeran kansa ja ette eksyneet ja löysitte oikean terminaalin 😍😘🤗💙❤💗

1. Kyllä olet ihan oikeassa. Reissut ja matkat opettavat paljon, siksi lähdimmekin :)

-Kommentoithan asiallisesti.
-Positiivinen ja rakentava palaute on sallittua ja toivottua!
-Kamerana toimii Canon PowerShop SX430 IS
-Kuvat muokkaan puhelimella Aviary-sovelluksella.