30.11.2020

MARRASKUUSSA TAPAHTUI

Marraskuu tuli, oli ja meni. Huomasin vain, että niin vain taas ollaan marraskuussa, mutta tajusin tänään, että hei, mähän oon unohtanut kirjoittaa tätä postausta pitkin marraskuuta. Nimittäin tässä taas listaan kaikki marraskuun tapahtumat. Saa nähdä mitä kaikkea vielä tästä kuukaudesta muistan.


- Heti marraskuun alussa mulla oli näönkuntoutusohjaajalla aika ja siellä sainkin hyviä vinkkejä ja apuvälineidden tarvetta kartoitettiin. Seuraavaksi onkin soittoaika joulukuussa.

- Sain maksusitoomuksen ja sitä kautta pääsin tilaamaan uudet lasit. Harmikseni laseihin ei saatu oikein ollenkaan yhtään vahvuutta lisää, joten uusista laseista ei ole hyötyä, ei edes pientä tarkkushyötyä, koska parempi silmäni on oikea silmä ja oikeaan linssiin ei tehty ollenkaan mitään muutoksia. Se olisi juuri ollut muutoksen tarpeessa, koska oikeasta silmästä näkö oli huonontunut puolet. Toki vasempaan linssiin saatiin pieni muutos, mutta en sitä huomaa, koska se vasen silmä on heikompi ja paljon tulee katsottua oikealla silmällä.

- Marraskuun lopussa hain uudet lasit, mutta ne ei oikein istu mun kasvoille, niin en paljoa ole voinut käyttää niitä. Täytyy vielä uudestaan käydä säätämässä niitä.

- Marraskuu oli viimeinen kuukausi töissä. Olin päiväkodissa töissä ja toivoin siirtoa lapsiryhmän puolele, mutta sopimusta ei jatkettu. Marraskuussa tein kolmen päivän työviikkoa, koska oli kertynyt lomapäiviä kolme päivää. Normaalisti siis olin neljänä päivänä töissä.

- Taksimatkat ovat olleet ongelmallisia, kun kuskit ei osaa kotiini tai muista sitä, että mulla on näkövamma, jolloin en pysty ohjeistamaan kuskia mistä pitää ajaa jne. Nyt sitten pistin siitä aiheesta palautetta, että toivoisin kyytieni saapuvan ajallaan. Ja vikahan ei ole yksittäisen kuskin, vaan mm siinä, että saavat matkan niin myöhäään, etteivät kerkiä ajoissa ja päälle vielä eksyvät jonnekkin. On onneksi ollut osa kyydeistä ajoissa, mutta harvemmin.

- Helmi sai terveen paperit. Jalka oli luutunut hyvin. Pieni arpi on jalassa ja pari kynttä se oli katkaissut, luultavasti riehuessaan, mutta muuten on murtuma parantunut ennalleen. Eläinlääkärikäyntejä on sen verran kertynyt, että teen tänne erikseen postauksen paljon koko helahoito maksoi yhteensä.

. Tilasin mulle tonttuoven ja sitä tulee näkymään mun instagramin puolella.


Kivaa joulukuuta kaikille! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kommentoithan asiallisesti.
-Positiivinen ja rakentava palaute on sallittua ja toivottua!
-Kamerana toimii Canon PowerShop SX430 IS
-Kuvat muokkaan puhelimella Aviary-sovelluksella.