9.1.2016

~ Loma loppuu . . . ~

Heippa!
Olin aamulla helpottunut, kun pakkanen oli laskenut, 30:stä noin 15 asteeseen. Ja pääsi tallille. Ollut semmmoset pakkaset että huhhu! Taitaa talllilla 20 olla se pakkasraja. Ei muutakun aamupalalle, ja pikkuhiljaa lämpimästi päälle ja tallille. Kävellen. Siinä tuli alkuverryttely. En tälläviikolla ole paljoa ulkona ollut. Muutakun haknut postin Sillonkin pitänyt pistää talvivaatetta pälle, ettei jäädy! Ja kerran (torstaina) kävin kaupungissa, sielläkin mahdollismman paljon sisällä. Ihmiset oli perunut tunteja, niin itsekkin olin vaihteeksi klo 12 tunnilla. Ensin mietin, että perun tunnin, mutta en sitten perunutkaan. Mun ja pikkusiskoni lisäki siinä oli kaksi muuta.


Sain Riian. Kun on ollut kylmää, niin tämä tunti oli viikon ensimmäinen. Riiasta sitä ei kyllä huomannut, oli poikkkeuksellisen rauhallinen. Menimme ilman satulaa. Olimme puolituntia, ympyrällä (sillä, kaikista sulimmalla alueella) mentiin käyntiä ja ravipätkiä, omaan tahtiin. Yllättävän hyvä mun tasapaino, ravi sujui alkuvaikeuksien jälkeen yllättävän hyvin, eikä paljoa tarvinnut siirtää käyntiin, paitsi kun ajatteli hevosta niin varmaan se halusi välillä vähän kävelllä. Alkuvaikeitena oli se, että jalka meni liikaa eteen, melkein hevosen lapaan. Parin ravi-käynti siirtymisen jälkeen se ongelma hävisi. Ja pysyi omat jalat omilla paikoilla. Puolen tunnin päästä, sai lopettaa tunnin jos halusi. Meistä neljästä yksi lähti.Sillä taisi olla kylmä. Hetki käveltiin vapain ohjin, ja mietittiin mitä haluttiin  tehdä. Yksi halusi leikkiä. Minä sanoin, "kävellää pellolla, Jos haluatte/uskallatte ja voidaa leikkiä" Kolme kierrosta peiliä, jokainen vuorollaan jäi peiliksi. Minä olin viimeinen. Siinä peilinä Riia, oli malttamaton. Eikä jaksanut olla paikoillaan. Mutta muuten sujui hyvin. Loppukäynnit käveltiin, pellolla, laidunten välistä ihan kuten viime viikolla, Kentälle tultiin vain siksi, että laskeuduttiin alas selästä. Mä kyllä tykkäsin. 

Riia




Tälläistä tällä kertaa, kun kenttä oli kovana. On kivaa vaihtelua, välillä leikit ja rennommat tunnit. Eikä kyllä tullut yhtään kylmä! Ja kesällä/keväällä/syksyllä pääsee sitten kunnolla ratsastamaan, kuten hyppäämään ja koulujuttuja. No kyllä talvella myös pääsee mutta tarvii sen sulan kentän. Kun meillä sitä maneesia ei ole. Ei mua se haittaa kyllä yhtään. Saa ainakin raitista ilmaa. Ja pukeitumis kysymys, kun on tarpeeksi pällä, niin  kyllä tarkenee! 

Minulla on ollut ihanan pitkä loma, 3viikkoa. Se olisi ensiviikon maanantaina, kouluun, Hämeenlinnaan ja tiistaina töihin. Vähän harmittaa kun loma loppuu, muta kiva kyllä nähdä koulukavereita myös. Ja sittenkun pääsee koulurytmiin kiinni, niin ei se varmaan sitten enää haittaa. Tai sitten aletaan kyttämään hiihtolomaa! :D Hyvä etttä edellinen loma on loppunut, kun ajatellaan Tulevia lomia! Eivaa :D  
Toiveita, saa laittaa, mitä haluatte lukea!
Mutta mukavaa loppuviikonloppua ja alkavaa viikkoa kaikille <3



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kommentoithan asiallisesti.
-Positiivinen ja rakentava palaute on sallittua ja toivottua!
-Kamerana toimii Canon PowerShop SX430 IS
-Kuvat muokkaan puhelimella Aviary-sovelluksella.