21.9.2020

TILANNEKUVIA + VIDEO

Kuvat ja videon kuvaus: Sari Nikki


Keskittyneesti kuunnellaan mitä ohjeita opettaja antaa. Mulla on tapana vielä katse kääntää opettajaa kohti kuunnellessani. Jonkun takia se auttaa enemmän keskittymään.

Kieli keskellä suuta. Keskittyneesti tunnilla.

Oli hauskaa hypätä. Joku nauratti. Tai muuten vain jäi hyvä fiilis tunnista.


Ja tähän loppuun vielä selostusta mun näön tuomasta haasteesta esteratsastuksessa. Jatka ihmeessä lukemista. Sekä postauksen lopussa vielä video perjantain estetunnilta. 

☆ Viime viikon perjantaina taas estetunnilla tuli vastaan näkökykyni huonous/heikkous. Olin ratsastamassa L-päädyssä, kohti lävistäjää, jossa este oli. En nyt tiedä missä mun katse tarkalleen oli, mutta uskoisin sen olleen suoraan eteenpäin. Opettaja sitten sanoi että "käännä jo katse esteelle." Ja tottakai mä niin toimin. Käänsin  katseeni lävistäjälle olevalle esteelle. No kuinka ollakkaan, eihän se este mahtunut vielä mun kapeaan laatikkomaiseen näkökenttääni, enkä ollut edes varma, että osuiko näkökenttääni puomi vai kanisteri. Siksi myös välillä tulee tilanteita, että: ui pertskutti, se este onkin jo tossa, enkä ole yhtään kerinnyt varautua. Tää on mulla esteillä aika yleinen tilanne, etenkin kaarevilla teillä ja syys/talvikausi tuottaa vielä pimeyden vuoksi omat lisähaasteensa. 

☆ Usein yritän rakentaa tietä esteille pari metriä kerrallaan, mikä onkin todettu määrä mun näkevän. Toki se varmasti olisi triplasti helpompaa saada  nähdä jo edellisellä esteellä seuraavalle, mutta kun ei onnistu, niin ei onnistu. Silloin pitää rakentaa toisenlainen tapa toimia, vaikka se ei olisikaan se oikea tapa toimia. Mutta toisaalta ei kai niitä oikeita  tapoja ole? Pääasia että pääsee yli esteiden ja ratsaatettua tiet niin hyvin kuin mahdollista.


Kiitos jos jaksoit taas lukea tänne asti. Hyvää viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kommentoithan asiallisesti.
-Positiivinen ja rakentava palaute on sallittua ja toivottua!
-Kamerana toimii Canon PowerShop SX430 IS
-Kuvat muokkaan puhelimella Aviary-sovelluksella.