18.4.2021

VIIKKO 15: SAIN KORONAROKOTTEEN

Moikka, tänään taas saatte viikon kuvat ja kuulumiset! Ja jei, tuun jossain vaiheessa päivittämään tota valokivaussivua lisää, kun taas kuvia kertynyt paljon. Ilmoitan siitä kyllä erikseen kun saan ensin kuvat karsittua ja lisättyä. 

Maanantaina tunnille sain Vikkanin. Tehtiin raviväistöjä ja avotaivutusta. Raviväistöjä tehtiin sikssak tyyliin, nopeita muutaman askeleen väistöjä uralta pois ja takaisin uralle. Avoja tultiin keskihalkaisijalla ja c-päädystä nostettiin laukka. Avot sujui kivasti meillä! 

~ Näkövamma ja kauppareissut. ~
Käytän K-kauppaa mun viikko-ostosten tekoon, koska kauppa on lähellä ja pieni. Hyvin helppo hallita. Mä selviydyn mun kauppaostoksista itsenäisesti, toki vaan pitää tavaroiden pysyä samoilla palkoilla.

Toisinaan haasteita tulee. Jos hyllypaikat/järjestys muuttuu tai paketin ulkonäkö vaihtuu, niin tuotteen löytyminen hyllystä on vaikeampaa.
Kerran en löytänyt mehua, kun se oli siirtynyt hyllykössä noin 3-4 metriä muualle. Nyt en löytänyt samaista mehua, kun mehun korkki oli vaihtanut väriä valkoiseen, ennen oli tummanvihreä. Näissä tälläisissä tilanteissa pyydän myyjän apuun, jos en löydä tuotetta. Jos totean tuotteen vaihtaneen paikkaa/ulkonäköä tai ostan jotain mitä en ole ennen ostanut.

Pikkukaupassa on plussaa sekin, että myyjät tunnistavat mut ja tietävät miksi saatan tarvita apua. Myyjä lähti luettelemaan mehuja, joten oikea mehu sitten löytyi nopeasti, ja löytyi myös mehu silmille, totesin naurahtaen, että pitää testata auttaako mun silmiin ja pistää valitus valmistajalle jos ei toimi. 😅 Myöhemmin kassalla myyjä pakkasi ostokset, mikä hyvän mielen kauppareissu! 💛

Aiemmin kävin Prismassa, siellä tarvitsin avustajan mukaan, koska kauppa oli yli puolet isompi ja tavarat vaihteli paikkaa usein. Nyt Prismassa käyn tosi harvoin, koska mulla on kauppa jossa pärjään itse! ☺👌

Perjantaina sain koronarokotteen. 
Olin pitkään todella epävarma rokotteista. Mietin paljon otanko rokotetta vai en. Mun mieli muuttui tosi usein. Ensin olin sitä mieltä, että otan heti kun mahdollista, sitten alkoi tulla uutisointia rokotteiden riskistä ja päätös vaihteli koko ajan. Vielä tällä viikolla olin sitä mieltä, että en ota rokotetta. Torstaina taas muutin mieleni. Päätin ottaa rokotteen.

Sain Modernaa, josta olin kuullut, että siitä tullut tosi vähän sivuoireita. Luotin siihen, että pääsen helpolla.

No, hetki rokotteen jälkeen olo muuttui pyörryttäväksi. Ensin pistin maskin syyksi, koska se tekee mulla helposti huonon olon. Pääsin kotiin vasta, kun pysyin jaloillani. Mut vietiin autolla, enkä saanut edes kävellä muutamaa sataa metriä kotiin. Iltapäivällä käsi alkoi kipeytyä. Olkapäästä meni sähköiskumaisia kipupistoksia niskaan. Olo oli väsynyt. Illasta käden kipu lähti hellittämään, mutta mulla tuli kylmä. Palelin vaikka olin aamutakilla peiton alla. Lisäksi tuli aaltoilevaa päänsärkyä, joka lopulta yöllä muuttui migreenin tapaiseksi säryksi. Nyt seuraavana päivänä olo on normaali. Vähän väsynyt tuon päänsäryn takia. Kättä hieman vielä jomottaa, mutta niska ei ole enää jumissa.

Mulla myös migreeni yritti viikolla päälle, joten rokote oli vain viimeinen niitti migreenille. Päänsärky voi tulla, mutta migreeniin tarvitset migreenin taipumuksen. Jos et omaa migreeniä, niin tuskin sitä rokotteesta saat.

Enkä halua pelotella ketään vaan jakaa omat kokemukseni. ❤ Päätin luottaa Suomen terveydenhuoltoon, joka meillä on todella hyvä. Luottakaa tekin! 🙌 Mielummin kärsin päivän sivuoireet rokotteesta, jotka ovat pääosin aika lieviä, kun sairastaisin koronan. Kun mahdollisimman moni rokotetaan, niin yhteiskunta pääsee avautumaan ❤

Lauantaina treenailtiin Riian kanssa puomeja, sunnuntaina taas avoja ja siirtymisiä. Kummallakin kertaa Riia oli jäykkä, mutta vauhtia siltii riitti. Puomeilla ei löytynyt rytmiä ja avoissa juoksi vain alta pois. Siirtymiset sujuivat hyvin, siinä Riian askeleet ja tahti oli oikein hyvää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kommentoithan asiallisesti.
-Positiivinen ja rakentava palaute on sallittua ja toivottua!
-Kamerana toimii Canon PowerShop SX430 IS
-Kuvat muokkaan puhelimella Aviary-sovelluksella.