9.5.2021

VIIKKO 18: HAIN KOULUUN

Moikka! Tässä taas teille tämän menneen viikon kuvat ja kuulumiset, vaikka kuvia onkin tällä kertaa vähän vähemmän. Tällä viikolla hain kouluun, mutta minne kouluun? Miten ratsastukset sujuivat maanantaina Ritan ja lauantaina Vikkanin kanssa? Miten meni äitienpäivä? 

Maanantain ja tiistain välisenä yönä nukuin tosi hyvin. Töissä olo oli koko päivän virkeä, eikä nukkarissakaan edes väsyttänyt.
 Mulla on aamuisin herätys kello 07.15. Jotta ehdin rauhassa tehdä kaikki aamutoimet ennen töihin lähtöä. Tällä kertaa en herännytkään vaan jatkoin unia ja sammutin kellon, kun yleensä torkutan pari kertaa. Havahduin sitten kahdeksalta ja enää olikin puoli tuntia aikaa aamutoimiin. Kaiken lisäksi en löytänyt silmälasejani ja meinasin jo lähteä vanhoilla laseilla töihin. Laitoin vanhat lasit päähän, niin heti löysin mun nykyiset lasit keittiön pöydältä.

 Se oli semmoinen aamu, onneksi tallilla sujui paremmin. Ritan kanssa tehtiin väistöjä käynnissä ja ravissa. Käynnissä mulla väistöt onnistuu hyvin, mutta ravissa ei, siinä se on aikamoista sähellystä. Mulle vielä raviväistöt aika vaikeita. Tehtiin myös siirtymisiä ympyrällä. Ravi-laukka ja käynti-laukka siirtymisiä. Siinä Rita oli oikein hyvä.

En aina hahmota suuntia minne kädellä osoitetaan. Keskiviikkona oli semmoinen tilanne.
 Keskiviikkona lähtiessäni kauppaan mun perässä tuli pari henkilöä. Nainen tuli sitten vierelleni ja kysyi "meetkö tuonne?" Ja osoitti kädellään jonnekin. Vastasin joo, vaikken tiennyt mitä suuntaa hän tarkoitti. Nainen haki kaverinsa luokseen (mun rapusta). Kyseli että asunko myös siellä, minne nyt oltiin menossa, tai niin luultiin. En asu, kun tuolla mistä tulinkin vastasin hänelle. Lopuksi hän vielä sanoi "mennään kaikki samalla oven avauksella" Täs vaihees olin jo menossa yläparkkiksen suuntaan. Eli ei ollutkaan sama suunta kokonaan.

Tilasin pupuille synttärikuukauden kunniaksei herkkuja ja pyynnöstäni puput saivat terveisiä. Tämmöisen kivan piirustuksen. Oman ajatusvirheen takia Helmin ikä meni väärin. Pupu ei suinkaan täytä 10 vuotta, vaan yhden vuoden. Joten sen sitten korjasin siihen oikein. Lunan ja Liljan ikä on oikein. he täyttävät viisi vuotta. Kaikilla kolmella on Toukokuussa synttärit.

Perjantaina tehtiin työvalmentajan kanssa hakemus kouluun. Kouluun haku oli aika yllättävä ratkaisu muutama viikko sitten. Rtsiskelin netistä kirjoittamiseen liittyvää tietoa ja vastaan tuli valokuvauskurssin kouluun haku. Selailin sitten sitä ja ilmoitin työvalmentajalleni että haluan hakea sinne, mutta voidaanko soitella ja selvitellä erinäisiä asioita. Ja nyt on pistetty hakemus kouluun! Vaikka ratkaisu oli nopea niin silti olen innoissani ja täysin motivoitunut lähtemään kouluun jos sinne pääsen! Pyysin työvalmentajaani aluksen lukemaan hakemuksen kohtia, koska mulla koneessa ei ole suurennusohjelmaa käytössä. Sillä Kela ei korvannut uutta päivitystä. Nyt sitä selittelee sairaanhoitopiiri. Onneksi olen saanut koneen näyttöä suurebnettua ja vaihdettua hiiren värin, että väliaikaisesti pärjään näin. Nyt on kyllä jännä kesä tiedossa, kun saa jännittää irtoaa koulupaikka!


Lauantaina sitten hypättiin Vikkanin kanssa. Ensin mulle laitettiin Rita, mutta halusin vaihtaa Vikkanin, koska hevonen on mulle tutuin esteillä tuon huonon näköni puolesta. SEn verran paljon sillä olen hypännyt. Ritan kanssa saanut onneksi luottamusta korjattua. Enää sen kanssa sileällä työskentely ei ole hirveää, mutta vielä on paljon työtä tehtävänä.
 Välillä Vikkan hyppäsi korkeammalta tai kaukaa mitä olisi tarvinnut, joten sitten oli vähän tasapaino hukassa 😅 mutta saatiin kyllä hyviä hyppyjäkin. (Harmi, ettei saatu videota hypyistä.) Myöhemmin otin vähän harjasta kiinni jolloin oma tasapaino parani heti. 👌 jotenkin oon ajatellut etten kyllä voi ottaa harjasta enää kiinni, ihan tyhmä ajatus. Kerran Vikkanin käänsi ristikoiden ohi, senkin se teki niin äkkiä etten varautunut yhtään kun oma ajatus oli mennä esteiden yli. Ja hei, tällä kertaa pysyi puomitkin ehjinä. Viimeksi saatiin yksi lah puomi kahteen osaan, joka oli vain korotettu puomi. :D
Nyt vaan olisi kiva päästä taas useammin hyppäämään, jotta taas meno paranee.


Loppuviikkoa kohden mun unirytmi muuttui taas huonompaan suuntaan, joten sitä täytyy taas korjata siihen mitä se oli vielä alkuviikosta. Eiköhän se siitä taas korjaannu, kun nukun yhden yön vähän lyhyellä unella.
 Ja hei, tänään on äitienpäivä, joten viettäkää ihana äitienpäivä. Kävin itse äitiäni moikkaamassa pihassa ja viemässä pienen lahjan. Siellä oli yksi korona-altistuminen niin ei voinut sisälle mennä. Onneksi pihassa pystyi turvallisesti olla, kun tämä altistunut oli sisällä 

Pesin mun pyörää tänään, sunnuntaina pihalla. Siihen sitten tuli saman rapun vanhempi rouvashenkilö ulos ja pystyi juttelemaan kanssani. Hän kertoi kuinka nuorena pyöräili Lahesta Norjaan, kun poikansa asuu Lapissa. Kehui myös pyörään, että se on hieno. 
Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa uutta viikkoa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kommentoithan asiallisesti.
-Positiivinen ja rakentava palaute on sallittua ja toivottua!
-Kamerana toimii Canon PowerShop SX430 IS
-Kuvat muokkaan puhelimella Aviary-sovelluksella.