2.5.2021

VIIKKO 17: UUSI PÄIVÄ KOITTAA AINA

Moikka! Tässä taas teille viikon kuvat ja kuulumiset huhti-toukokuun vaihteesta. Viikko oli aika rauhallinen, eikä mitään erityistä tapahtunut. Mutta muutamia kuulumisia viikolta, sekä yksi ratsastusvideo.

26.4. Maanantai

Olin  maanantaina yksärillä ennen tunteja. Viime aikoina ollut paljon haasteita, joita lähdettiin avaamaan. Tunnille sain Ritan. Tehtiin pysäytyksiä ja tempon muutoksia ravissa sekä keskityttiin mun istuntaan ja apuihin. Saatiin pitkästä aikaa hyviä pieniä pätkiä. Tästä on suunta vain ylös ja eteen päin, kohti uusia oppimisia. 💪

27.4. Tiistai

Meillä töissä kävi terveystarkastaja. Hän oli juuri keittiössä minun mennessäni sinne. Terveystarkastaja kysyi ikään, kun toinen kertoi minun olevani siellä Työharjoittelussa. Vastasin, että olen viime kuussa täyttänyt 24. Tähän terveystarkastaja totesi hiljaa "oot ihan kakara vielä." Johon en osannut sanoa mitään, puiston vain hämmentyneenä päätäni.

Ainiin, mulla kun on muutama tuollainen hiusdonitsi, missä on erilaisia koristeita, kuten kukkasia ja helmiä , niin lapset tykkäävät laskea ja tutkia niitä koristeita sekä kyselevät koristeiden määrää. (Kuvassa näkyvä donitsi on saatu.)  


30.4. Perjantai, vappuaatto

Hedelmätarhan lampi kello kuusi aamulla. Perjantaina aamulla, heräsin puoli kuusi ja lähdin ulos katsomaan, kun luonto herää yön jälkeen.
Sorsapariskunta aamu-uinnilla.  Kuvista ei kyllä tullut kovin onnistuneita, koska sorsat uivat niin kaukana etten erottanut niitä kovin hyvin.

1.5. Lauantai. Epävarmuus

Laittaessani Ritaa tuntia varten valmiiksi mietin, että mitä tunnista tulee, koska Rita, laukka, puomit ja ennakointi, yhdistelmänä ei ole hyvä. Tuli taas möykky vatsaan siitä, että mietin miten tää tunti voi mennä pieleen. Epävarmuus edelleen on läsnä.

Aluksi tehtiin pysähdyksiä ja mentiin siksak väistöjä käynnissä, josta saatiin kivoja pätkiä. Vaikka oman haasteen lopuksi tuotti Ritan ennakointi. Väistöstä ei saatu videomateriaalia, kun yksi epäonnistunut mitä en kehdannut tähän alla olevaan videoon laittaa 😃

Tultiin myös puomeja jossa väliin tehtiin käyntisiirtymä ja ravivoltti. Lopuksi tehtiin puomin väliin laukkaympyrä. Muualla uralla tein siirtymisiä käyntiin ja pysähdyksiä jotta sain pidettyä Ritan hereillå ja kuulolla. Vasemmassa kierroksessa Rita heräsi ja alkoi innostua puomeista 👌

Mulla ei ollut mitään odotuksia tunnin suhteen, mutta oon niin iloinen siitä että lopulta tunti meni hyvin
pitkästä aikaan. Rita oli super kevyt, eikä painanut kädelle missään kohtaa yhtään. 🙌😍 nyt vaa mietin, että mitä mä tein tänää oikein?😃 En muista koska viimeksi oon mennyt  Ritalla että ollut näin kevyt.






2.5. Sunnuntai

Tein taas aamutuimaan retken. Tällä kertaa okeroisten myllylle. Ja hieman myöhemmmin, lähdin kymmentä vaille yhdeksän pyöräilemään. Myllyllä viihdyin puolisen tuntia kuvaillen kaikkea. Tähän on pakko kertoa hauska juttu. Pihan lammesa oli kaksi joutsenta ja niitä aloin innoissani kuvaamaan,mutta kuinkas ollakkaan, ne olikin tekojoutsenia. :D

Oon sen kyllä huomannut, että päivä mennee kyllä mukavammin, kun käy aamulla kävelyllä ja illala on väsyneempi, kun herää aikaisin aamulla. Tässä tulin myös siihen tulokseen, että otan aamu-ulkoilut viikonlopun rytmiin. Eiikä joka kerta tarvitse, edes kukonlaulun aikaan herätä.





Mukavaa toukokuuta kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kommentoithan asiallisesti.
-Positiivinen ja rakentava palaute on sallittua ja toivottua!
-Kamerana toimii Canon PowerShop SX430 IS
-Kuvat muokkaan puhelimella Aviary-sovelluksella.