10.4.2016

~ koulukisat ~

Moikka! 
Tosiaan tänään oli ne koulukisat.  Hetken tuntui jo etten jännitä enään. Viikolla jännitin enemmän kun tänään. Mutta radalle mennessä jännitin varmaan enemmän kun viikolla yhteensä.
Keli oli aivan ihana. Aurinko paistoi ja lämmitti mukavasti. 
Tallilla olin kymmeneltä. Vaikka suunnittelin, että olisin ollut hieman aiemmin. Justiinsa kun olin lähtenyt, tiputin avaimet enkä heti löytänyt niitä. Siinä sitten vähän kesti, ja panikoin, että mä myöhästyn, pitäisi olla jo tallilla :D Mutta onneksi kerkesin ja olin ajoissa valmis. Oli mulla onneksi apuna he jotka myös ratsastivat Vikkanilla. Yhdessä laitettiin se valmiiksi.

Mun luokka (raviohjelma) alkoi yhdeltätoista. Niin oltiin jo Varttia vaille 11 verryttelemässä.
Ja siinä raviojelmassa oli mun lisäksi yksi toinen, eli siinä oli vain kaksi ratsastajaa.
Verryttelyssä otin paljon käynti-ravisiirtymisiä, sekä pysähdyksiä. Yritin saada Vikkanin mahdollisimman kuulolle,  jotta saisin nopeat reagoinnit siirtymisiin, kun tulee mun vuoro ratsastaa rata. Tein myös paljon ympyröitä. Verryttelyssä onnistui siirtymiset tosi hyvin. Myös pysähdykset. 
Itse olin vuorossa toisena, eli viimeisenä ratsastin sen radan.

Radalle mennessä ja vielä siinä lämmitellessä alkoi jännittämään tosi paljon. Siinä sitten yritin muistella rataa ja ajatella että nämä on treenit. Jännitin lämmitellessä niin paljon, että pelkäsin unohtavani radan. Onneksi niin sittten ei käynyt. Noh radan alku sitten meni hieman huonosti. Kun piti mennä keskihalkaisijalla suoraan, niin Vikkan lähti kiemurtelemaan... Suurin osa radasta sujui sen alun kiemmurtelujen jälkeen hyvin. Tiet meni ihan hyvin, joissain kohti olisi voinut olla tarkkuutta hieman enemmän, kuten esimerkiksi toisella Keskiympyrällä. Se toinen keskiympyrä ei ollut kokonaan yhtä tasainen. Tuloseten mukaan ensimmäinen keskiympyrä sujui näköjään paremmin, vaikka musta tuntui, että eka ympyrä meni huonommin ja toinen paremmin. Mutta se olikin toisin päin. Sekä yksi käynnistä raviin siirtyminen myöhästyi. Mutta onneksi muut siirtymiset, ympyrät ja voltit  sujui tuplasti paremmin. 
  
Sillein harmittaa nuo kiemurtelu ja Käynnistä raviin siirtymisen myöhästyminen kun joissain kohtiin Vikkan kulki hienosti muodossa. Ja Hieno ravi. No jos sitten ensikerralla tiet (varsinkin) ja siirtymiset sujuisivat paremmin. Vaikka siirtymiset sujui kyllä hyvin, yhtä virhettä lukuunottamatta.
Kahdesta kilpailijasta olin häviäjä, eli tultiin Vikkanin kanssa toiseksi. Niin minä sen ajattelen. 

Vikkan ja Marilyn Monroe-harja. :D
Kivat käkkyrät ja lettisykeröistä.
Moni oli innoissaan kuvaamassa Vikkania ja sen otsatukkaa.


Mutta kyllä mä olen tyytyväinen itseeni, Vikkaniin sekä tulokseen.  Olihan nämä minun ensimmäiset koulukisat.Vikkan oli kyllä reipas kun jaksoi nuorimpana mennä hienosti kolme rataa! Vikkkan oli kuulemma suosituin, moni sillä olisi halunnut ratsastaa. Kun oltiin hevoset hoidettu ja aloin vaihtamaan lainasaappaita pois, niin toinen kenkä lähti ihan hyvin, mutta toista kenkää en meninannut saada pois. Joku tyyppi sitten repi sen jalasta pois. Oli kyllä ihana tunne kun sai laittaa omat sopivankokoiset kengät jalkaan.
Olin myös aamulla tehnyt mulle eväät mukaan, mutta en missään vaiheessa kerennyt syömään niitä. Pullat, mehua ja lakua saatiin kisojen jälkeen. Kyllä mä sitten kotona ruuan söin.

Laitan tähän loppuun vielä arviointia; pisteitä sain 91/150 ja 60,66%

1. Ratsastajan vaikutus hevoseen: hieno laadukas ravi, paikoitellen hieno muoto.

2. Ratsastajan asento, istunta ja apujen käytön moitteettomuus: kaunis istunta, rauhallisesti esitetty

3. Oikeiden teiden seuraaminen: keskity teiden ratsastukseen

Kuvaajaa, ei mulla ollut mukana, kun en saanut ketään... Niin tähän ei tule vielä ratsastuskuvia. Mutta siellä kyllä joku otti kuvia, niin sitten kun  saan niitä kuvia tänne kyllä tulee jos vaan haluatte!?


Tsemppiä kaikille ensiviikkoon! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kommentoithan asiallisesti.
-Positiivinen ja rakentava palaute on sallittua ja toivottua!
-Kamerana toimii Canon PowerShop SX430 IS
-Kuvat muokkaan puhelimella Aviary-sovelluksella.